Ma opóźnienia w rozwoju mowy w porównaniu do rówieśników bądź mówi mało w stosunku do normy rozwojowej
Ma problemy w wymowie pojedynczych głosek, słów lub budowaniu zdań
Jest niezrozumiałe dla otoczenia
Nie reaguje na swoje imię
Nie gaworzy
Unika kontaktu wzrokowego
Nadmierne się ślini, ma stale otwartą buzię
Ma zdiagnozowane zaburzenia neurologiczne, zespół genetyczny, zaburzenia ze spektrum autyzmu, opóźnienie psychoruchowe
Wkłada język między zęby podczas mówienia bądź ma inną wadę wymowy
Ma nieprawidłowy zgryz lub jest w trakcie leczenia ortodontycznego
Popełnia agramatyzmy
Rady dla Rodziców przed pierwszą wizytą:
Jak się przygotować?
przed wizytą porozmawiaj ze swoim dzieckiem
powiedz gdzie je zabierasz i w jakim celu
w trakcie rozmowy staraj się być spokojny i uśmiechnięty
pamiętaj, że jestem dla Ciebie i Twojego dziecka
nie bój się zadawać pytań, dzielić wątpliwościami i prosić o ich wyjaśnienie
zapisz wszystkie pytania na kartce.
Co powinieneś ze sobą wziąć?
opinie z poradni psychologiczno – pedagogicznej
wypisy ze szpitala, jeśli dziecko było hospitalizowane
wyniki badań słuchu, neurologicznych, fizjoterapeutycznych, ortodontycznych, logopedycznych, psychologicznych itd. – jeśli z jakichś przyczyn były przeprowadzane
O co możemy spytać?
przebieg ciąży (przebyte choroby, czy były przyjmowane leki)
przebieg porodu
stan dziecka po urodzeniu (niedotlenienia, zaburzenia, choroby, punkty w skali Apgar)